35,10,0,50,1
1,600,0,2,3000,5000,3,800
90,150,1,50,12,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
0,0,1,0,2,40,15,5,2,0,0,31,3,1
Biblioteka otwarta w reżimie sanitarnym
Biblioteka otwarta w reżimie sanitarnym
E-booki i audiobooki w Legimi!
E-booki i audiobooki w Legimi!
Oferta wakacyjna!
Oferta wakacyjna!

Kalendarz imprez

Znajdź na stronie:

 CZERWIEC DKKNastępne spotkanie: 26.07.2021 Godz. 16:00


Następne spotkanie: 30.07.2021 Godz. 10:30


CZERWIEC KZPNastępne spotkanie: 19.08.2021 Godz. 16:00


mKlub Komiksu i FantastykiNastępne spotkanie: 12.08.2021 Godz. 16:00


WAKACJE W BIBLIOTECE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY - GMACH GŁÓWNY


 OFERTA DLA DOROSŁYCHWAKACJE W BIBLOTECE - OFERTA DLA DOROSŁYCH


logo1

 

logo2

 

logo3

 

Odwiedziło nas:

© 2009-2021 by GPIUTMD

Na czym polega projektowanie gier? Jak wygląda praca game designera? Jakie są specjalizacje w tej branży? Jakie trzeba posiadać predyspozycje, by projektować gry? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na powyższe pytania, weź udział w spotkaniu z Danielem Gizickim, połączonym z podsumowaniem projektu „Młodzieżowa komiksomania”, realizowanym z funduszy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Partnerstwo dla książki 2020”.

Daniel Gizicki – ur. w 1982, pochodzi z Gliwic. Absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuję się pisaniem scenariuszy do komiksów oraz fabuł i designu do gier komputerowych. Prowadzi warsztaty z tworzenia komiksów i wykłady z historii i teorii komiksu, tworzy także publicystykę poświęconą popkulturze.
Prowadzi stronę na facebooku poświęconą polskiemu komiksowi: Współczesny polski komiks
Zapraszamy!

 
Od 30 listopada otwieramy naszą Bibliotekę. Funkcjonować będziemy jednak w ściśle określonym reżimie sanitarnym. Czytelnicy będą mogli wypożyczyć zbiory do domu i oddać przeczytane książki. Nie będzie jednak możliwości skorzystania z księgozbioru na miejscu oraz z komputerów. Naszą działalność kulturalną (spotkania autorskie, lekcje biblioteczne itp.) prowadzić będziemy jedynie w formie online. Prosimy o zapoznanie się z nowymi godzinami otwarcia biblioteki i obowiązującymi zasadami sanitarnymi.
 
bibliotekaotwarta
 
Lubuska opowieść wigilijna pngZrapraszamy uczniów szkół podstawowych (klas 4-8) oraz szkół ponadpodstawowych powiatu świebodzińskiego do udziału w konkursie literackim "Lubuska opowieść wigilijna".
Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedno opowiadanie własnego autorstwa. Utwór powinien charakteryzować się cechami typowymi dla opowiadania, a miejsce akcji powinno rozgrywać się w województwie lubuskim. Prace konkursowe należy przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (zakwalifikowanie do konkursu po otrzymaniu wiadomości zwrotnej) lub dostarczyć do Oddziału dla Dzieci, ul. Bramkowa 2, 66-200 Świebodzin.
Na prace czekamy do 6 grudnia 2020. 
Do każdej pracy należy dołączyć formularz zgłoszeniowy.
Na zwycięzców w poszczególnych kategoriac wiekowych czekają atrakcyjne nagrody!
Regulamin
Formularz zgłoszeniowy

 


 

12 listopada zapraszamy na otwarte spotkanie autorskie online z Rafałem Szłapą , które jest częścią projektu „Młodzieżowa komiksomania”, realizowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Partnerstwo dla książki 2020”.

Rafał Szłapa – ur. w 1976 r., absolwent ASP w Krakowie. Z wykształcenia artysta grafik, twórca Ilustracji książkowych i prasowych, projektów do gier komputerowych, planszowych i karcianych oraz okładek książek. Przez lata związany z reklamą do której stworzył setki storyboardów reklamowych. Z potrzeby serca, scenarzysta i rysownik komiksów. Twórca krótkich opowieści publikowanych na łamach prasy i w magazynach komiksowych. Od 2010 roku scenarzysta, rysownik i wydawca cyklu w klimatach superbohatersko-horrorowych pt. Bler. W ostatnim roku zadebiutował na rynku amerykańskim jako autor komiksów dla wydawnictwa Capstone.
Spotkanie składać się z dwóch części – ciekawej rozmowy z naszym gościem oraz części warsztatowej. Można uczestniczyć w obu częściach bądź w jednej. Warto przygotować sobie kartki, ołówki, cienkopisy. Uczestników „Młodzieżowej komiksomani” zachęcamy do skorzystania z wyprawek, które otrzymali na pierwszych warsztatach z Szymonem Telukiem.
To będzie inspirujące spotkania. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

uwaga 2

Tym razem obok literatury było sporo nowoczesnej technologii. Uczestnicy skorzystali z czterech stanowisk. Po wysłuchani baśni stworzyli ciekawe budowle z klocków konstrukcyjnych. Z wykorzystaniem tabletów i aplikacji dzieci ożywiły swoje kolorowanki i weszły w interakcję z pokolorowanymi przez siebie obrazkami. Można było wybrać się z Małym Księciem na wirtualny spacer i w niezapomnianą podróż międzyplanetarną, wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość. Odbyły się również warsztaty kodowania z wykorzystaniem interaktywnych robotów Photon i mat edukacyjnych, które wspierają dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności z zakresu programowania i elektroniki, rozwijają kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Z kolei długopisy 3D, które łączą technologię druku 3D z nieograniczoną wyobraźnią człowieka, okazały się doskonałym narzędziem do rozwoju pasji, motywacji i wykorzystania potencjału twórczego. Również Filia Wiejska w Jordanowie przygotowała atrakcje dla swoich czytelników, którzy wzięli udział w warsztatach kreatywnych „Upcycling w bibliotece”, mających na celu zainteresowanie ochroną środowiska, ekologią i powszechnym problemem nadmiaru odpadów.
Sprzęt, który został wykorzystany podczas Nocy Bibliotek pochodzi z dofinansowania, jakie otrzymaliśmy z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego na realizację projektu „Kluby kreatywności w bibliotekach –druga edycja”, który jest częścią Programu Rozwoju Bibliotek 2019-2020 realizowanego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Czytaj więcej...

mPlakat na spotkanie autorskie
Uwaga!
Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

Czytaj więcej...